Sayfalar

1 Haziran 2010 Salı

yüzümü güldüren kitap

                                                    
Beni dolmuşta, otobüste, vapurda yani kitap okuduğum heryerde kikirdeten bir kitap bu. Normalde “en çok satanlar” sevmem. Fıkra da sevmem, felsefe de. Bir de okusam da hep birbirine karıştırırım. Kant hangisiydi, bunu Nietzsche mi söylemişti vs vs.

Kitabı Harward’lı iki prof. yazmış. Her düşünce akımını fıkramsı komik bir örnekle açıklamışlar sadece. Şimdi düşünce akımları, hangi cümle kime aitti aklımda kalıyor mu? Hayır. Ama okurken eğlendiğimi rahatlıkla söyleyebilirim.

felsefe okuyan öğrencilere okullarda okutulması gereken bir kitap bence. Beni daha iyi anlayabilmeniz için aşağıda kitaptan bir pasaj sunuyorum sizlere.

MUTLAK ETİK: İLAHİ YASA
(Tanrı bir şeye yanlış diyorsa o şey tümüyle yanlıştır.)
Musa elinde tabletlerle Sina Dağı’ndan iner ve toplanan kalabalığa seslenir: “Bir iyi bir kötü haberim var. İyi haber, emirleri ona kadar indirtmeyi başardım. Kötü haber, zinayı listeden çıkartmaya ikna edemedim.

1 yorum:

(Süper)Cem dedi ki...

eğlenceli gibi duruyor. bu ayki sipariş listemize eklenebilir, tenkyuğ